tisdag 20 november 2007

Ny hundkurs

Japp nu har vi börjat en ny kurs, en lydnadskurs. Vi får väl se om vi kan få någon ordning på Zigge. Första träffen, eller vad man nu ska kalla det, gick väl kanske inte så bra. Vi kom fram till att vi inte hade särskilt bra kontakt med vår hund, vilket känns trist och jobbigt. Men det är något som vi måste öva på. För enligt Jim, "ledaren", så söker Zigge mycket kontakt. Vilket borde underlätta för oss i träningen.

Wilja har börjat bli ännu mer "självmordsbenägen". Hon vet att Zicco inte tycker om henne, eller ja han är rädd för henne så han morrar och försöker låta väldigt farlig. Ändå så går hon runt och retar honom, hoppar upp på sängen o lägger sig.

Samma sak gäller nu lite för Zigge. Om Zicco ligger i datarummet så vill Zigge också vara därinne o samma sak i mina föräldrars sovrum, där tycker Zigge mycket om att ligga o sova. Helst ska Zicco ligga där också.

Jag är lite rädd för att det ska "smälla" en vacker dag. Men jag hoppas på det bästa och tror att Zicco snart borde vänja sig och ta det lugnt med mina små älsklings djur.

Nu måste jag fortsätta att jobba...

Men TACK mamma o pappa för att vi får bo hos Er under tiden som vi renoverar.

Många kramar emma*

Inga kommentarer: